09 Μάρτιος 2020

Συνεδρίασε το Επιστημονικό Συμβούλιο Αστικών Μετακινήσεων Θεσσαλονίκης

Επιστημονικό Συμβούλιο Αστικών Μετακινήσεων Θεσσαλονίκης συστήνει ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Α.Ε., ως τμήμα καίριων πρωτοβουλιών τις οποίες αναλαμβάνει με στόχους να αναλύσει και να διερευνήσει όλες τις συγκοινωνιακές προκλήσεις που σχετίζονται με τις Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.
Η θέσπιση του Συμβουλίου αποτελεί πρόταση της διοίκησης του ΟΣΕΘ (κ. Ι. Καλογερούδη / Πρόεδρος Δ.Σ. και Γ. Τόσκα / Διευθύνων Σύμβουλος) και απαρτίζεται από επιστήμονες της συγκοινωνιακής τεχνικής και ειδικούς μεγάλης εμπειρίας καθηγητές στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και ερευνητές που αποδέχθηκαν με προθυμία τη σχετική πρόσκληση και συμμετείχαν στη σημερινή πρώτη συνεδρίαση στα γραφεία του ΟΣΕΘ.
Συγκεκριμένα, στο Συμβούλιο συμμετέχουν οι κ.κ. Καθηγητές ΑΠΘ Γ. Μίντσης, Σωκρ. Μπάσμπας, Αρ. Νανιόπουλος, Π. Παπαϊωάννου, Χρ. Πυργίδης και οι κ.κ. Επίκουροι Καθηγητές ΑΠΘ Απ. Παπαγιαννάκης, Ιωαν. Πολίτης και ο Δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης, Δ/ντής ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ.

Η βασική θεματολογία του Συμβουλίου που τέθηκε στο τραπέζι της συζήτησης ήταν:
• Διερεύνηση (νέων) έργων δημόσιων συγκοινωνιών στη Μητροπολιτική Περιοχή Θεσσαλονίκης
• Εφαρμογή των όρων και προϋποθέσεων του Κανονισμού 1370/2007 στην περίπτωση της μελλοντικής κάλυψης της Θεσσαλονίκης από τα ΜΜΜ (Διαγωνιστικές Διαδικασίες)
• Προώθηση της υλοποίησης της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης (ΜΑΜΘ)
• Αξιολόγηση (και αποτίμηση επιπτώσεων) σύγχρονων τιμολογιακών πολιτικών κ.λπ. στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης
• Το μετρό Θεσσαλονίκης και η επόμενη μέρα των αστικών μετακινήσεων στη Θεσσαλονίκη (φορέας λειτουργίας κ.ά.)
• Η μεθοδική προώθηση των ΣΒΑΚ σε επίπεδο μητροπολιτικής (λειτουργικής) περιοχής Θεσσαλονίκης
Ο ρόλος του συμβουλίου είναι συμβουλευτικός και ως εκ τούτου θα κληθεί να υποστηρίξει τον ΟΣΕΘ σε θέματα στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού, καθώς και διαμόρφωσης ενός λειτουργικού οργανωτικού σχήματος το οποίο θα μπορεί με όρους αποτελέσματος και διάρκειας να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του παρόντος και του μέλλοντος σχετικά με την ποιοτική μετακίνηση στο ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα, συμβάλλοντας έτσι στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και της οικονομίας στην ευρύτερη Θεσσαλονίκη.