Στις πρωτοβουλίες και την προσπάθεια που θα καταβάλλει ο ΟΣΕΘ για τη βελτίωση της συγκοινωνίας τόσο στην περιαστική ζώνη αλλά και στην περιοχή του στενού πυρήνα του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε χθες από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου της Θεσσαλονίκης, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Γιάννης Τόσκας.
Στη διάρκεια της έκτακτης συνεδρίασης για το μείζον θέμα του ΟΑΣΘ, ενός προβλήματος που ταλανίζει το πολεοδομικό συγκρότημα εδώ και σχεδόν 30 χρόνια καθώς η γρήγορη αύξηση της ιδιοκτησίας ΙΧ οχημάτων, σε συνδυασμό με την έλλειψη ως προς σημαντικά έργα συγκοινωνίας και υποδομών στην πόλη, οδήγησαν την κατάσταση στο σημερινό άθλιο, εκ των πραγμάτων, αποτέλεσμα και τη συσσωρευμένη απογοήτευση του πολίτη για τις αστικές μετακινήσεις, ο κ. Τόσκας αναφέρθηκε στα επόμενα βήματα που θα βοηθήσουν στην κατεύθυνση της επίλυσης του προβλήματος.
«Ήταν μονόδρομος οι πρόσφατες ενέργειες του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών με τη θέσπιση του Ν.4640/2019, που δίνει τη δυνατότητα για πρώτη φορά για διαδικασίες leasing μεταχειρισμένων οχημάτων. Έστω και την ύστατη ώρα, έχουμε ελπίδες μόνο με συνέργειες, με διαλειτουργικότητα διαφόρων μέσων αστικών μεταφορών, με συντονισμό και στοχοπροσήλωση στη στήριξη της Δ.Α.Σ. και τη βιώσιμη μετακίνηση. Από την άλλη πλευρά, είναι γνωστό ότι προτίθενται να συμπράξουν άμεσα με σύμβαση ιδιώτες (ΚΤΕΛ) και ο ΟΑΣΘ με εποπτεύοντα τον ΟΣΕΘ και με κοινό στόχο: τη βελτίωση της συγκοινωνίας τόσο στην περιαστική ζώνη αλλά και στην περιοχή του στενού πυρήνα του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.
1. Αναμένεται, με τη σύμβαση, να παραχωρηθούν 25 επιπλέον γραμμές του ΟΑΣΘ στη «σύμπραξη» τεσσάρων ΚΤΕΛ της Κεντρικής Μακεδονίας. Με τον τρόπο αυτόν, θα χρηματοδοτηθεί η εκτέλεση έργου συγκοινωνίας με 100-120 περίπου οχήματα εκ μέρους της ΚΤΕΛ για μια διετία, ενώ θα αποδεσμευθούν τουλάχιστον 80 οχήματα του ΟΑΣΘ για το ΠΣΘ. Μετά την απόσυρση 90 παλιών οχημάτων μέσα στο 2020, θα προστεθούν επιπλέον 100-140 σύγχρονων μεταχειρισμένων με τη νέα διαδικασία leasing για να ανασάνει η πόλη. Στο στόχο αυτόν προσβλέπουμε και συνοδοιπορούμε.
2. ΠΡΟΩΘΟΥΜΕ ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ/ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΔΗΜ. ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ και εκπονούμε σχέδιο συνάφειας των βιώσιμων μεταφορών & έργων στην πόλη ενόψει του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης/ να μας βρει έτοιμους επιτέλους αυτό το μεγάλο έργο.
3. Επικροτούμε τα σχέδια ανανέωσης του στόλου που ο πρόσφατος Νόμος 4640/2019 θέσπισε και την προμήθεια ηλεκτροκίνητων κ.ά. λεωφορείων που προγραμματίζεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (μέχρι το 2021).
4. Προστατεύουμε το πολύτιμο αγαθό της δημόσιας συγκοινωνίας, εφαρμόζουμε σήμανση, αυστηρή αστυνόμευση σε κόμβους και ειδικές λωρίδες λεωφορείων, συμπράττουμε με τους Δήμους σε κάθε τι που ενισχύει την κίνηση των ΜΜΜ» τόνισε ο κ. Τόσκας.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Τόσκας «αυτά όλα είναι άλλωστε ο ρόλος μας, ο ρόλος του ΟΣΕΘ και ο λόγος ύπαρξής του. Ο συντονιστικός, ο εποπτικός και αναπτυξιακός ρόλος και δρόμος. Που είναι μονόδρομος. Θα πρέπει να θυμόμαστε όλοι πως και μόνο αν διπλασιάσουμε το μερίδιο αγοράς των ΔΑΣ, εξοικονομούμε δεκάδες εκατομμύρια τόνους καυσίμου και ισοδύναμους τόνους καυσαερίων. Σώζουμε χρόνο και χρήμα και ζωές – και αυτό θα έχουμε πάντα οδηγό!»