Πριν από περίπου δύο χρόνια (Μάιος 2019), υπογράφηκε η πρώτη σύμβαση μεταξύ του ΟΣΕΘ και της ΚΤΕΛ, για την ανάθεση εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου έξι λεωφορειακών γραμμών στη Θεσσαλονίκη. Ο ΟΑΣΘ αδυνατούσε να διαθέσει τον υπόψη στόλο και το έργο κινδύνεψε να διακοπεί. Ο ΟΣΕΘ πρότεινε να αναλάβει για δύο χρόνια το έργο ένας πάροχος ικανός, ασφαλής και σίγουρος να το φέρει εις πέρας.
Η σύμβαση εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κάθε μέρα εξυπηρετούνται ικανοποιητικότατα περιοχές των Δήμων Δέλτα, Ωραιοκάστρου, Λαγκαδά και Χαλκηδόνας, με σχεδόν 380 δρομολόγια από και προς τη Θεσσαλονίκη. Οι περιοχές «ανάσαναν»!
Ενόψει της επικείμενης ολοκλήρωσης της σύμβασης και του γεγονότος ότι ο ΟΑΣΘ, εξαιτίας της πανδημίας, αναπτύσσει το στόλο του τηρώντας τα πρωτόκολλα, ο νόμος το επιτρέπει και εγκρίθηκε από τον ΟΣΕΘ νέα σύμβαση για τις ίδιες γραμμές, για ανάθεση στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για τις γραμμές 85 «Θεσσαλονίκη – Ευαγγελίστρια», 86 «Θεσσαλονίκη – Λαγκαδίκια», 89 «ΚΤΕΛ – Ξηροχώρι – Ακροπόταμος», 90 «Μάλγαρα – Κουφάλια», 91 «Τοπικό Λαγκαδά» και 92 «Κουφάλια – Άθυρα – Ραχώνα», οι οποίες συνδέουν περιαστικές περιοχές με τερματικούς σταθμούς. Οι περιοχές αυτές απέχουν αρκετά από το κέντρο και μεταξύ τους και επιπλέον θα μπορούσαν να καταπονήσουν τα ήδη επιβαρυμένα οχήματα του ΟΑΣΘ.
Στο μεταξύ, αφενός οι υγειονομικές συνθήκες εξακολουθούν να επιβάλλουν την τήρηση μέτρων ως προς τις συνθήκες πληρότητας στα οχήματα των ΜΜΜ και αποστάσεων για την αποφυγή της διασποράς. Αφετέρου, η εκ νέου κάλυψη των έξι λεωφορειακών γραμμών από τον ΟΑΣΘ θα ανάγκαζε τον Οργανισμό να αναδιανείμει τα οχήματα και το προσωπικό του, αφαιρώντας τα από το υφιστάμενο αστικό συγκοινωνιακό έργο, με προφανή δυσχερή αποτελέσματα.
Η σχετική σύμβαση, με διάρκεια μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2022, προβλέπει την κάλυψη 5.357.933 οχηματοχιλιομέτρων από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.